Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

woensdag 21 maart 2012

Verkoopstyliste

Onlangs heb ik mijn opleiding tot verkoopstyliste afgerond. Best lastig nog. Verkoopstyling is eigenlijk het tegenovergestelde van interieurstyling. Al mijn principes moest ik over boord zetten. Een leuke uitdaging om weer een heel nieuwe aspect van styling onder de knie te krijgen.

Van je thuis een huis maken om een zo’n groot mogelijke doelgroep te bereiken bij de verkoop van je huis. Niet alleen een snellere verkoop maar ook een hogere prijs door een optimale presentatie. Persoonlijk smaak staat een objectieve kijk in de weg. Met basisstyling naar een ruimer, lichter en neutraler resultaat. Geen 2e kans voor een 1e indruk.

Een leuke impressie:

Hal voor en na:





Keuken voor en na:





Eetkamer voor en na:





Woonkamer voor en na:





Toilet voor en na:





Slaapkamer voor en na:





Badkamer voor en na:





Logeerkamer voor en na:









Zolder voor en na:



19 opmerkingen:

  1. zo das geslaagd denk ik ! idd veel beter
    alleen die bank en die tafel ! jeetje dat er nog mensen zijn die dat in huis hebben? FOEILELIJK
    maar JIJ bent geslaagd yeahhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vak apart, verkoopstyliste. Wat zou er veel geruimd moeten worden bij mij thuis als we ons huis zouden verkopen. Jouw gestylde versies van de kamers zien er geweldig uit!!
    Groetjes en geniet van de zon,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte dat je geslaagd bent.....en idd lijkt me ook lastig maar wel super leuk! Je wilt vaak zo graag je eigen smaak erin kwijt, maar ja je moet natuurlijk voor een groot publiek denken.
    Leuk die voor en na foto's, echt verschil.

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed gedaan!! Het sluipt er soms in hè? Maar heel gezellig geworden. Kroonluchter op slaapkamer vond ik wel leuk juist..

    Veel succes!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er goed uit !! gefeliciteerd !!..enne kun je hier ook niet even voor na doen???...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat fantastisch om te doen, ben zelf ook altijd aan het opruimen. Het is toch geweldig om van je hobby je werk te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Claudia!! De verschillen voor en na zijn goed zichtbaar! Soms zie ik foto's op funda waarbij mijn handen ook jeuken, ik snap soms niet dat een makelaar dat op de foto wil zetten, wat een rommel. Maar misschien is het ook wel de klant die het advies van een makelaar niet op wil volgen.

    Ik wens je een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Claudia, goed van je hoor.

    jij bent heel goed bezig geweest in dit huis, wat een verschil zeg, lijkt mij wel heel erg leuk om te doen.

    Mooie voor en na foto's

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je dat goed gedaan en wat een verschil. Ik snap wat je bedoelt, want met verkoopstyling moet het juist zo neutraal mogelijk zijn, terwijl we natuurlijk graag willen decoreren hi hi.
    en idd die bank en tafel: ik zie zulke interieurs ok nog wel eens en heb er een naam voor van een bekende nederlandse volkszanger. Maar ja, ieder zijn smaak zullen we maar denken.
    Jouw missie is alvast geslaagd met deze opdracht. Super gedaan.
    een fijne avond, groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd! En geslaagd met vlag en wimpel, het huis heeft een ware metamorfose ondergaan.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je ons de verschillen laat zien! Top meid, dat dit vast gelukt is! Nu verder...
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Claudia dat wordt een succes. Ik geloof dat ik je ook maar in moet huren!!!! Hihi Lieve gr. Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd meid. En wat een verschil....
    Toen mijn jongens nog een huis zochten keek ik ook weleens op Funda, wat je dan ook ziet......
    En het lijkt me ook wel een erg leuke baan.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Claudia,
    Eigenlijk een flinke lading de-cluttering. Wat ontzettend goed gelukt zeg. En ook nog eens de logeerkamer en de zolder fantastisch ingericht. Heerlijk om te zien. Geslaagde missie dus...
    En nu lekker door gaan hoor...
    Ik wens je nog een heel fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zeg om het verschil te zien! Gefeliciteerd! Erg leuk!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik weet wel welk huis ik wel en welke ik niet wil....
    wat een verschil zeg!
    Succes morgen, en het gaat je zeker lukken!!!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw... wat een verschil zeg!! Styleren is, heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt, een vak apart.... tsjonge... Gelukkig scheen het zonnetje, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw Claudia! Dat heb je goed gedaan! Ik zag dat jij, je certificaat binnen hebt, super! Gefeliciteerd meid!

    Weg met de storende elementen. Je heb de functie's en de ruimten goed weergeven. En of het je smaak is, valt dan over te twisten. Daar valt nu veel beter door heem te prikken.

    Dit lijkt me nu zo leuk om te doen, "in samenwerking van een makelaar" styling en fotografie tot me te nemen. Zorgen dat je de mensen via funda, het huis in kan trekken;-)
    Jij hebt bewezen dat je het kan! En zo te vernemen ben je alweer een stap verder met je studie..leuk hoor! Ik wens je veel succes maar ook heel veel plezier!

    Bedankt voor je lieve reactie!

    Veel liefs, Helena X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis