Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

woensdag 25 september 2013

Blokje om

Een woonboerderijtje, een wens, nog een wens....een grindpad om ons woonboerderijtje. Loop je mee? Vanuit het klompenhok rechts om. Een zitje, een mooie teakhouten bank. Zit ik hier veel, nee helaas, het perfecte plekje om in het voorjaar uit het werk een glaasje te drinken. Klinkt best decadent, zo voelt het voor ons gelukkig niet. Rechts de openslaande deuren van mijn boekhoudkantoor. Links een stukje tuin waar ik na het voorjaar minder tevreden mee ben, beetje saai....



Hoekje om, weer een bank waar ik niet veel zit, het perfecte plekje om in het voorjaar in de ochtend een kop thee te drinken en te kijken naar voorbijgangers. Zij snappen dan niets van, maar doordat ik meerdere plekjes hebt om fijn te zitten, houd ik verder mijn mond. We gaan langs de voordeur, volgens goed eilandelijk gebruik niet veel gebruikt. De raampartij van onze woonkamer met zwarte luiken die in de winter heerlijk dicht kunnen tegen de kou.



Opnieuw het hoekje om. Een paadje naar onze erker. Pas later aangebouwd, in de 30-er jaren maar ik ben er superblij mee en ook met mooie zwarte luiken om in de winter te sluiten. En een balkon bovenop maar nu dwaal ik af. Een paadje naar onze vijver en schaduwterras.



Ons loungeterras, een plekje om lekker tot onszelf te komen.



We vervolgen onze weg, het lijkt wel een tunnel maar dat komt omdat er in het voorjaar geen tijd was om onze Acacia's te snoeien, volgend jaar beter. Langs de stalraampjes van mijn stylingkantoor belanden we in een heel ander stuk tuin. Gekscherend noem ik dit wel eens ons buitenhuis.



Een megaterras met lange eettafel, een buitenkeuken en 4 heerlijke deckchairs. Een stuk van onze tuin waar we dit jaar helaas niet geweest zijn..... Weer een hoekje om. De steeg achter ons huis met hout- tuin en fietsenhok brengt ons weer naar ons erf.

19 opmerkingen:

  1. Wat heb je een sfeervol huis Claudia, met zoveel plekken in de tuin om van de zon te kunnen genieten. Dit weekend gaan de temperaturen omhoog, reden genoeg om nog een keer aan de tuintafel aan te schuiven.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Claudia, wat een geweldig huis, zoveel mooie plekjjes, knus en gezellig, meis daar wil je toch nooit meer weg zou ik denken, heerlijk zoveel ruimte in en om het huis, waar zul je dat nog krijgen vraag ik me af. Maar wat zal het ook moeilijk zijn om achter te laten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig huis Claudia wat zul je daar heerlijk genieten zelf. Heel sfeervolle hoekjes zo. Lijkt me heerlijk om daar te wonen zorg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey...dacht moet toch ook eens bij Claudia gaan kijken...
    Je andere blog ook gelezen:)....heel herkenbaar...
    En deze plaatjes zijn prachtig...
    Wat zijn we bofkonten..
    groetjes Esther
    www.sensemaison.blogspot

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey...dacht moet toch ook eens bij Claudia gaan kijken...
    Je andere blog ook gelezen:)....heel herkenbaar...
    En deze plaatjes zijn prachtig...
    Wat zijn we bofkonten..
    groetjes Esther
    www.sensemaison.blogspot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik ben helemaal weg van dat erkertje..., en wat woon jij daar sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Claudia,
    Wat zal het moeilijk zijn om daar afstand van te doen, straks als het verkocht is. Je woont zo heerlijk, daar in dat prachtige boerderijtje. Met al die heerlijke hoekjes en terrasjes... Ik vind het echt heel erg mooi...
    Ik wens je een heerlijke middag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een geweldige plek zou daar zo willen wonen.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig huis en ook mijn grote droom, een grote tuin. Heerlijk wonen jullie daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh ik hoop dit echt nog een keer irl te kunnen zien.......... En dan niet alleen maar vanwege je geweldige huis! Maar dat weet je wel hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi....een droomhuis:) gewoon op die bankjes gaan zitten hoor... en genieten!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou me er ook wel thuis voelen Claudia met al die gezellige hoekjes....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie weet wordt het dit weekend toch het stukje tuin waar je nog niet geweest bent deze zomer.. zet de stoelen maar klaar.. de ZON!
    Prachtig blokje om..
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooowwh Claudia, weet je echt wel heel zeker dat je dit plaatje van een huis in de verkoop wil gaan zetten???? Tis dat je boerderijtje helemaal aan de andere kant van het land staat anders had ik hem zo van je overgenomen!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waanzinnig!!!! Jammer dat het in Nederland staat, anders was ik helemaal verkocht! Prachtig plekje!!

    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat een heerlijke plek...!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een sfeervol woonboerderijtje! Super, de erker, de tuinhoekjes ..... Ik heb genoten van het blokje om!!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis