Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

woensdag 9 oktober 2013

Spam



Op het moment veel last van spamreacties op mijn blogposten. Woordverificatie is voor mij geen optie, ben altijd blij met reacties en merk bij mijzelf dat ik mijn al geschreven reactie vaak toch maar niet plaats als ik woordverificatie tegen kom. Wel zie ik bij sommigen soms de melding: Uw reactie is opgeslagen en wordt weergegeven wanneer de eigenaar van de blog toestemming heeft gegeven. Dit leek mij wel een goede oplossing. Maar dan? Waar staat deze instelling op mijn account. Zoekt en gij zult vinden. Gevonden heb ik de optie. Wat ik ook gevonden heb, waren meer dan 150 reacties op soms al zeer oude posten welke Blogger als spam aangemerkt had. Echte spam stond er niet tussen, achter mijn laptop was ik echter niet meer weg te slaan. Alle berichtjes heb ik gelezen, lieve, leuke, ontroerende maar ook hart onder de riem stekers. Droog hield ik het niet meer na het lezen van al die reacties. Wat is het hebben van blogvriendinnen toch fijn. Ook stonden er vragen tussen, die ik dus nooit beantwoord heb. Dit nu alsnog doen vind ik geen optie, zelfs vragen uit 2010. Excuses aan diegenen die mij ooit een vraag gesteld hebben en daar geen antwoord op gekregen hebben. De reden hiervoor moge dan nu duidelijk zijn. Een vraag beantwoorden zal ik altijd doen, vaak onstaan daar zelfs de leukste conservaties uit voort. Zelfs reacties op Give-Aways, gemiste kansen van de betreffende dames helaas! Op mijn huidige Give-Away kan nog gereageerd worden en de spam map zal ik zeker voor de uitslag controleren.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Claudia, ik had het op een gegeven moment ook. Er kwamen engelse reacties binnen die nou niet echt met het interieur te hadden hi hi.
    Ik heb het nu zo ingesteld dat je geen anonieme reacties meer kan plaatsen. Sindsdien is het over. Misschien een tip?
    Een fijne dag, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bedoelt dat er reacties tussen de spam belanden, die voor jou bedoeld waren? Nou zeg, dat meen je. Dan mag ik ook weleens gaan kijken bij de spam. Gelukkig heb je ze nog gevonden en heeft het je goed gedaan!

    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier komen de reacties pas op mijn blog te staan wanneer ik goedkeuring heb gegeven. Bovendien heb ik aangevinkt dat alleen geregistreerde gebruikers (ook met open ID) mogen reageren, daarmee haal je de optie voor anonieme gebruikers eruit. Juist vanuit de laatste groep komt veel spam binnen. Elke dag kijk ik in de mailbox en meestal haal ik dan meteen de spam uit de spambox vandaan. Heel soms zitten er reacties tussen van blogsters, maar meestal is het echt spam. Je zult vast met verbazing hebben alle reacties hebben bekeken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er de laatste weken ook last van gehad, er wordt dan wel gevraagd om hun website te bezoeken, en je mailadres...facebook en dat soort dingen door te geven.
    Ik heb alle spam direct verwijderd...en niets geopend...het wordt nu wel minder.
    Ik reageer wel bij woordvertificatie...maar wat is het soms moeilijk te lezen...ik ga nog niets ondernemen, tot zover komen de spamreactie's nog niet op m'n blog, het systeem haalt ze er uit.
    Ik vind het wel vervelend...hoop dat het een keer ophoudt.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jep, hier ook zo...geregeld voorts spam ertussen...ik heb ze er af gehaald en huppie...eerst even goedkeuren nu, maar ze worden allemaal gelezen nu...
    Dus uiteindelijk toch prima !
    groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Claudia,
    Ik krijg gelukkig niet veel spam, dus daarover heb ik het niet... En reacties die de blogger toch als spam registreert, en dus niet bij de reacties zet, zie ik toch, omdat ik er ook een melding bij mijn emails krijg. Dat scheelt dan dus weer. Maar soms zit er ook echt spam bij en die verwijder ik meteen...
    Woordverificatie wil ik ook niet op mijn blog, want ik vind het zelf niet aardig, maar toch plaats ik dan mijn reacties bij anderen wel, omdat ik het zonde vind om mijn getypte stukje weg te laten vallen...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook nadat ik werd overladen door spam de mogelijkheid uitgeschakeld om anoniem te reageren, sindsdien is het over. Verder krijg ik een melding als ik een reactie krijg op een bericht die ouder is dan 2 weken. Woordverificatie vind ik echt verschrikkelijk, soms moet ik die achterlijke code en getal wel 3x opnieuw intikken voordat mijn reactie geplaatst is, echt heel naar.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woordverificatie vind ik echt vervelend en na 1 keer fout denk ik, laat maar.
    Spam krijg ik maar af en toe.
    Wat een cadeautje dat je veel reacties terug vond Claudia.
    Alvast een gezellig weekend,

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, spam is zeker héél vervelend... Het gaat vaak in golfbewegingen... ineens heb ik dan de hele dag spam... grrr snap niet wat mensen daar nou leuk aan vinden.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb daar ook zo'n last van gehad. Gelukkig al een tijdje niet meer, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat irritante woord verificatie aan heb staan. Hoop eigenlijk van niet. Leuk is dat om berichten en reacties terug te lezen. Confronterend soms ook, omdat er natuurlijk ook emotionele posten tussen staan.

    Prettige dag nog!
    Liefs Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis